Subject: Probleem aadressil J. Kunderi tn 34-16, Kesklinna linnaosa, Tallinn, Harju maakond
From: <[email-masked]>
To: "'Liis Andre-Micolon'" <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>
Date: Sat, 7 Dec 2024 00:37:21 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Saadan ehitaja, Urmo Kaasik, Nostra OÜ, pretensiooni Päästeametile edasi. 
See on ju pretensioon korstnapühkija tööle, seega on pädev seda lahendama 
Päästeamet. Minul on Päästeametile ka ühtlasi küsimus, et kuidas on 
võimalik, et kõnealune ehitis on saanud 2023.a. kasutusloa, kuid 
küttesüsteemid on seadustamata ja päästeinfosüsteemi kandmata ning muuhulgas 
EHITAJA VIITAB, et Kasutusloa taotluse käigus on tuleohutuse inspektor 
saanud piisavas hulgas dokumente ja väljastanud hoonele ja nende 
süsteemidele kasutusloa?. Minu küsimust võib käsitleda teabenõudena, kuna 
sellisest olukorrast on tekkinud hulk pahandust korteri ostjale ning lisaks 
raiskab sellega tegelemine ka minu tööaega!

Omaltpoolt lisan punktide kaupa vastused alltoodud ehitaja ebakompetentsele 
mölale. Vabandan väljenduse pärast, aga rumalat juttu ei salli! Arusaadavuse 
huvides nummerdan allpool ka ehitaja kirjutatu.

1.	Küttesüsteemi paigaldamise akt tuleb anda üle ostjale, viide, et kuskil 
on, ei maksa midagi.
2.	Korstnapühkijad on pädevad hindama ventilatsiooni olenemata tasemest, 
sest tõmbe olemasolu tuleb korstnapühkijal kontrollida igal puhastuskorral. 
Ainuüksi tõmbeventilaatori lisamise vajaduse tekkimine praegusele 
küttesüsteemile näitab, et ventilatsiooniga on asjad korrast ära. 
Tavaolukorras sellise pikkusega korstnal on tõmme piisav ilma 
tõmbeventilaatorita. Mõõdistused soovitan lasta teostada enda poolt tellitud 
eksperdil kui tekib vajadus.
3.	Korsten peab olema puhastatav tavaliste korstnapuhastusvahenditega, see 
on eelduseks kasutusloa saamisele! Igasuguste muude lisavarustuste 
kasutamise võimalused ei ole siinkohal asjakohased ja ammugi ei saa hinnata 
selle järgi korstnapühkija pädevust.
4.	Akende avamine ei kuulu küttesüsteemi kasutamise kohustusliku osa hulka. 
Igasugune vastupidine jutt on lihtsalt ebakompetentne! Kompensatsiooniõhuks 
ei pea aknaid avama kui on ventilatsiooniga asjad korras.
5.	Küttesüsteemide portaali peavad olema sisestatud KÕIK küttesüsteemid! 
Ehitajal on KEELATUD paigaldada iseseisvalt küttesüsteeme kortermajadesse sh 
PAIGLADADA korstnale lisasüsteeme juhul kui ehitajal puudub selleks vastav 
pädevus. Pädevusega küttesüsteemi paigaldaja kortermajas võib olla ainult 
pottsepp ning pottsepp PEAB sisestama tehtud töö küttesüsteemide portaali 
(päästeinfo süsteemi) 10 tööpäeva jooksul peale tööde teostamist, mitte ei 
tehta seda korstnapühkija poolt peale esimest hooldust.

TuOS § 9 lg 1 Tahkekütusel töötava ahju, kamina, pliidi või muu kütteseadme 
(edaspidi ahi, kamin või pliit) ning korstna ja ühenduslõõri võib kutse- ja 
majandustegevusena ehitada või paigaldada pädev isik, kellel on pottsepa 
kutsetunnistus; lg 4 Andmed ehitatud või paigaldatud ahju, kamina või pliidi 
ning selle korstna ja ühenduslõõri kohta esitab pottsepp päästeinfosüsteemi 
kümne tööpäeva jooksul alates töö lõpetamisest.

6.	§ 111.  Ahju, kamina või pliidi ja selle ning muul kütusel töötava 
kütteseadme korstna ja ühenduslõõri puhastamine

1.	Kasutusel olevat ahju, kaminat või pliiti ning selle korstnat ja 
ühenduslõõri peab puhastama vastavalt vajadusele, kuid mitte harvemini, kui 
nende dokumentatsioonis on ette nähtud. Kui dokumentatsioon puudub või kui 
dokumentatsioonis ei ole ette nähtud muud puhastamissagedust, tuleb neid 
puhastada vähemalt üks kord aastas. Puhastamissagedus peab välistama 
tahmapõlengu ohu;

(7)  Korstnapühkija esitab ahju, kamina või pliidi ja selle ning muul 
kütusel töötava kütteseadme korstna ja ühenduslõõri puhastamise kohta andmed 
päästeinfosüsteemi kümne tööpäeva jooksul alates puhastamise päevast.

Seega olenemata sellest, kas korsten on uus või mitte, tuleb kortermajas 
iga-aastaselt teostada küttesüsteemi ülevaatus, vajadusel ka puhastus ja 
väljastada tehtule akt!

Lugupidamisega,

Mati Väärtnõu
Korstnapühkija, tase 4,

Kutsetunnistuse nr 162335

GSM: +372 56 95 61 77

Saatja: Liis Andre-Micolon <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 6. detsember 2024 16:19
Adressaat: [email-masked]
Teema: Fwd: Teavitus Teile edastatud korstnapühkimise akti kohta

Tere, Mati!

Edastasin Teie koostatud korstnapühkimise akti ja tagasiside ehitajale Urmo 
Kaasik Nostra OÜ'st ja sain sellise vastuse:

1) "Teie küttesüsteemi paigaldamisele on teostatud akt, pädeva isiku poolt - 
see on ka kasutusloa dokumentide hulgas ja leitav avalikult. Akt lisatud 
manusesse. (akti manuses ei olnud ja pole ka korduva küsimise peale saanud)

2) Ventilatsioonisüsteemi osas ei ole kohane korstnapühkija tase 4 
kommenteerima ventilatsiooni toimivust ega selle lahendamist - 
ventilatsioonisüsteemi on projekteerinud ja ehitanud vastava pädevusega 
projekteerija/töövõtja ja selle toimivuse saab kahtluse alla seada ainult 
vastavat pädevust omav isik ( ventilatsiooni ja jahutuse insener).

Teie korteris on tehtud ka õhuhulkade mõõdistust ja õhuvahetus on tulemses 
piisav - lisatud ka manusesse (manuses ei olnud ja pole ka korduva küsimise 
peale saanud)

Korteris on kokku kolm sissepuhke ava ja kaks väljatõmmet + kamin.

Väljatõmbe õhuhulgad:

2.1) Kamina korstendele sai lisatud väljatõmbeventilaator, et elanikel oleks 
mugav igal ajahetkel kaminasse tuld teha ja mitte aknaid seeläbi avada.

Katuseventilaator on paigaldatud kamina korstnast piisava väljatõmbe 
tagamiseks ja selle eemaldamine ei ole lubatud.

3) Korstna puhastamine on teostatav ka altpoolt ülesse. Kui antud 
korstnapühkija seda teha ei oska, siis tuleks kahtluse alla seada tema 
erialane pädevus.

Kui teil on korteris „õhupuudus“, siis kontrollige sissepuhkeavade filtreid, 
et need oleks puhtad.

4) Korstnapühkija peaks siinkohal just teavitama, et kaminate ja ahjudega 
ruumides on mõistlik kaminasse tuld tehes avada aknad, just nimelt 
kompensatsiooniõhu saamiseks.

5) Küttesüsteemide portaal on mõeldud korstnapühkijatele, mitte ehitajatele.

Kui tullakse tegema esimest hooldust, tuleb töö kirjeldada küttesüsteemide 
portaalis - nii nagu seal kirjas.

Imestus, et seda ei ole tehtud, ei ole asjakohane.

Kasutusloa taotluse käigus on tuleohutuse inspektor saanud piisavas hulgas 
dokumente ja väljastanud hoonele ja nende süsteemidele kasutusloa.

Arvestades ülaltoodut, näib, et teile väljastatud kasutamiskeeld ei ole 
piisavalt põhjendatud."

ja

6) "Uue korstna paigaldamisel ei ole korstnapühkijal vajalik korstna 
puhastamist ja akti teostada - tegemist on ju uue tootega.

Toote kirjeldus ja dokumendid: 
<https://gemimarket.com.ee/korstna-ventilaatori/185-1310-korstna-ventilaatori-tmbeventilaator-ummargune-korsten-tmbeventilaatorid-korstnale-korstna-tmbeparandajad-kamin-pelletiahi-grill-8053017261072.html#/57-korstna_v%C3%A4line_l%C3%A4bim%C3%B5%C3%B5t-12_cm_120_mm> 
https://gemimarket.com.ee/korstna-ventilaatori/185-1310-korstna-ventilaatori-tmbeventilaator-ummargune-korsten-tmbeventilaatorid-korstnale-korstna-tmbeparandajad-kamin-pelletiahi-grill-8053017261072.html#/57-korstna_v%C3%A4line_l%C3%A4bim%C3%B5%C3%B5t-12_cm_120_mm

Kas oskate nõustada, kuidas tekkinud olukord lahendada?

Tervitades,

Liis Andre-Micolon

---------- Forwarded message ---------
From: Päästeameti Ohutusportaal <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, 12 Nov 2024 at 23:57
Subject: Teavitus Teile edastatud korstnapühkimise akti kohta
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Korstnapühkija Mati Väärtnõu on edastanud Teile küttesüsteemide portaali 
korstnapühkimise akti nr 7.2-16-2024-48551.

Akti avamiseks sisenege 
<https://ohutusportaal.paasteamet.ee/kuttesusteem/user/address/199063/heating-system/357124/document/act/217272/view> 
https://ohutusportaal.paasteamet.ee/kuttesusteem/user/address/199063/heating-system/357124/document/act/217272/view

Tegemist on automaatteavitusega, palume sellele kirjale mitte vastata.

Lisainfot küttesüsteemi puhastamise või teiste tuleohutusega seotud 
küsimuste korral saate helistades Päästeala infotelefonile 1247 <tel:1247> .

Lugupidamisega
Küttesüsteemide portaal

Turvalisus algab igaühest endast!

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>